Happy New Book Year

Standaard

nieuwjaar-011

Ik wil jullie allemaal een gelukkig, gezond en voorspoedig nieuw jaar toewensen vol met nieuwe (of oude) boeken om te lezen.

2015 ligt inmiddels echt achter ons en met frisse moed kunnen we vandaag beginnen aan een heel nieuw jaar waarvan de meesten nog niet weten wat er staat te gebeuren. Sommigen hebben grootse plannen en verwachtingen voor 2016 en ook dat is fijn.

Nog een kleine terugblik vanuit Christina’s boekenhoekje. In 2015 werd mijn blog druk bezocht en velen van jullie wisten de weg meerdere malen terug te vinden, bedankt daarvoor!

Ik maakte een volledig blogjaar mee ten opzichte van 2014. De bezoekers kwamen vooral vanuit Nederland, België en de Verenigde Staten. Maar ook met de enkele bezoekers uit bijvoorbeeld Zuid-Korea en Bolivia was ik blij. Of zij er veel van begrepen hebben betwijfel ik tenzij google translate of ieder ander vertaalprogramma hun uitkomst bood.

Mijn populairste blogposten zijn allemaal eenwoordige titels, hoe grappig is dat. En dat zijn:

  1. Ik – Margaretha van Andel
  2. Wij – David Nicholls
  3. Gips – Anna Woltz

Begin 2015 ben ik begonnen aan mijn ‘Ik lees Nederlands’ uitdaging en stelde die in op 40. Dit heb ik met het mooie aantal van 50 dus gehaald. Een overzicht van de titels vindt je hier (klik).

In totaal las ik 95 boeken over geheel 2015, als ik het in november en december niet zo druk had gehad met concertbezoeken en mijn werk had ik er vast meer kunnen lezen. Maar ook met 95 gelezen boeken ben ik tevreden, het is uiteindelijk de kwaliteit die telt en niet de kwantiteit.

Enkele van mijn favorieten:

Er waren er nog veel meer die eigenlijk in dit lijstje verdienen te staan. Daarbij zijn er ook nog heel veel titels die ik niet gelezen heb en die daar anders wellicht hadden gestaan.

Eentje die er echter niet in thuishoort is voor mij toch wel ‘Grey’ van E.L. James, teveel van hetzelfde maar dan alleen vanuit het standpunt van Christian. Wat een teleurstelling was dat.

Een eervolle vermelding voor het prentenboek ‘Vrolijke vogels‘ van Bette Westera & Emmanuelle Walker.

De trilogie van Jackie van Laren over het wel en wee van  Q en Nina is absoluut een vermelding waard. Want waar ik eerst wat twijfelde was ik bij het dichtslaan van het laatste deel inmiddels alle twijfels kwijt en wil ik nog steeds eigenlijk alleen maar meer van dit tweetal. Je kunt de recensies van Zin, Lief en Ziel teruglezen door te klikken op de titel.

~~~~~~

Wat zijn mijn plannen voor 2016?

Ik heb besloten dat ik geen nieuwe leesuitdaging aanga maar dat wil niet zeggen dat er niet gelezen gaat worden. Ik wil echter geen druk op mezelf leggen door een challenge aan te gaan waardoor ik een grote kans loop om lezen als een verplichting te gaan zien.

Ik ben wel van plan de categorie ‘Ik lees Nederlands’ apart te blijven vermelden in een eigen overzicht.

Daarnaast is het echt mijn grootste uitdaging om eens wat ongelezen boeken uit mijn eigen boekenkast te gaan lezen. Daar heb ik er eigenlijk nog meer dan genoeg van, zoals zovelen onder ons.

Ik weet nu al met zekerheid te zeggen dat 2016 ons fantastische nieuwe  boeken gaat brengen en ik hoop ook zeker daarvan enkele te lezen en te bespreken.

Ik hoop dat jullie ook in 2016 de weg naar Christina’s boekenhoekje nog weten te vinden 😉

~~~~~~

foto bovenaan ©tekstplaatjes.us

2 suggeties bij “Happy New Book Year

Plaats een reactie