Zin – Jackie van Laren

Standaard

Zin - Jackie van Laren

Samenvatting:

Nierika-Namasté de Wit solliciteert op een vacature van persoonlijk assistent voor de wereldberoemde trance-dj Wessel Quist, bijnaam Q. Tot haar verrassing wordt ze aangenomen en krijgt een proeftijd van 30 dagen die ze onder alle omstandigheden geacht wordt uit te dienen. Nierika-Namasté ‘bekt’ niet zo lekker dus dat veranderd al snel in Nina.

Q heeft het razend druk met allerlei optredens nationaal en internationaal. Hij vliegt de hele wereld over en heeft een overvolle agenda. Nina is daar om dit in goede banen te leiden en Q staat er op dat zij zoveel mogelijk met hem mee de wereld over reist.

Hoe hard Nina ook probeert niet verliefd te worden op haar baas en hem bovenaan haar gevarenlijst te zetten, iedere keer dat Q nog maar tegen haar praat valt ze al in katzwijm voor hem.

Wat volgt is een enerverende maand waarin Q en Nina beiden hun eigen grenzen regelmatig overgaan. Wat ze beleven kun je zelf het beste lezen in Zin.

Mijn mening:

Zin is een luchtig geschreven verhaal waarin naar mijn mening de klassiekers gevolgd worden:

  • kantoormeisje valt voor charmes baas
  • aantrekkingskracht / afstoting
  • man met de macht, geld en luxe leven
  • meisje op zoek naar burgerlijke baan, huis en man
  • verleden van één van de hoofdpersonen duister

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar toch vond ik het geen saai verhaal. Gewoon luchtig, vlot geschreven zonder moeilijke woorden. Oké ook niet veel diepgang maar dat hoeft ook niet in alle boeken. Het is ook wel eens fijn om gewoon te kunnen lezen zonder dat je hard hoeft na te denken. Zin past mijn inziens best onder het kopje chicklit.

Zin beslaat 30 hoofdstukken en een epiloog. En deze dertig dagen lopen gelijk met de proeftijd van Nina.

Na het lezen bleef ik zelf wel met een paar vragen zitten. Dat maakte voor mij het verhaal niet helemaal af. Wellicht dat deze vragen beantwoordt gaan worden in deel 2. In verband met spoiler gevaar zal ik deze vragen niet hardop stellen. Wil je het weten stuur mij dan maar een mailtje.

Zin heeft een kaft die aantrekt in de boekhandel. Wit met zwart en de afstekende kleur groen. Een mooie simpele uitstraling zonder poespas. Ik hou daar wel van. De titel Zin kan door mij maar op één manier verklaard worden. Zeker door de ondertitel ‘Mijn maand met Q’ kan Zin door mij alleen in verband worden gebracht met de onverzadigbare seksdrive van Q.

Zin mag eigenlijk in geen enkele vakantiekoffer ontbreken. Heerlijk voor een paar uur leesplezier aan de rand van het zwembad, op het strand, in de tuin of op het balkon.

Zin is deel 1 van een trilogie. Lief verschijnt in augustus en Ziel zal vanaf oktober verkrijgbaar zijn.

Dit is boek 25/40 van mijn ‘Ik lees Nederlands’ uitdaging voor 2015. (voor iln is het 23/40 ivm leeftijdsgrens vanaf 12 jaar).

De foto van de boekkaft is afkomstig van de website van de uitgever.

Zin was mij ter recensie aangeboden door de uitgeverij, waarvoor hartelijk dank. Dit heeft geen invloed op mijn uiteindelijke mening gehad.

Schrijver:

Jackie van Laren (Amsterdam, 1968) is het pseudoniem van Jacqueline Remmers. Ze heeft twee grote passies in haar leven: muziek en verhalen. Op jonge leeftijd schreef ze voor haar eigen plezier zowel fictie als poëzie en muziek. Een studie Nederlands en Engels, een nachtelijk bestaan op de poppodia van Nederland en een carrière in het uitgeefvak volgden. Met de Q-serie maakt ze haar debuut als schrijfster.

Titel: Zin

Schrijver: Jackie van Laren

Uitgever: Boekerij

Uitgave: Paperback

ISBN: 978-90-225-7373-0

Verschenen: 16 juni 2015

Aantal pagina’s: 352

Genre: Roman

8 gedachtes over “Zin – Jackie van Laren

Geef een reactie

