Geef mij maar een boek 2017

Standaard

 

 Geef mij maar een boek is een initiatief van de landelijke boekhandels en heeft als doel alle jongeren in Nederland kennis te laten maken met de kroonjuwelen uit
de Nederlandse jeugdliteratuur.

Vorig jaar bij de start van Geef mij maar een boek werden een half miljoen exemplaren van het actieboek ‘Oorlogswinter’ van Jan Terlouw verkocht.

Vandaag start de nieuwe actieperiode.

Dit jaar is ‘Achtste-groepers huilen niet’ van Jacques Vriens het actieboek.
De prijs is verdubbeld ten opzichte van vorig jaar maar €2,- is nog steeds een
weggeefprijs als je het mij vraagt.

Spaar ieder jaar een nieuw exemplaar voor je eigen leesplank.

Dit initiatief steun ik van harte vandaar dat ik dit deel met jullie.
Voor meer informatie verwijs ik graag naar de website van Geef mij maar een boek.
Als je hier klikt kom je op de website van Geef mij maar een boek uit.

Voorkom teleurstelling en ga snel naar de plaatselijke boekhandel
want voor deze actie geldt OP=OP!

~~~~

achtstegroepershuilenniet-jacquesvriens-geefmijmaareeenboek

©Geefmijmaareenboek

Achtste-groepers huilen niet

In de groep van juf Ina is vaak gedoe, vooral over voetbal. Gelukkig is zij erg goed in het bedenken van originele oplossingen. Maar als haar leerling Akkie ernstig ziek blijkt te zijn, kan ook juf Ina niets meer verzinnen. Heel groep acht leeft mee. Maar ook Akkie laat haar klas niet los, ze kan het niet laten om zich ook vanuit het ziekenhuis overal mee te bemoeien. Of het nou gaat om het kamp, het schoolvoetbaltoernooi, of het plan om de juf aan een nieuwe man te helpen.

Het boek is bekroond met de Prijs van de Nederlandse Kinderjury (–10 tot 12 jaar)

Van het boek is in 2012 een ontroerende familiefilm gemaakt door Dennis Bots. De film ontving De Gouden Kalf Publieksprijs en scoorde ook internationaal.

~~~~

Jacques Vriens

Jacques Vriens (1946) wilde als kind toneelspeler, schrijver of schoolmeester worden. Hij werd het uiteindelijk allemaal. Tegenwoordig staat hij niet meer voor de klas, maar toneelspelen en schrijven doet hij nog altijd graag.
Vriens is onder meer bekend van zijn verhalen over Tommie en Lotje, zijn schoolromans, zijn historische boeken, Baron 1898 bij de gelijknamige attractie in Efteling, de series over De Bende van de Korenwolf en De Kinderen van het Kattenpleintje.
Hij heeft veel prijzen in de wacht gesleept, zoals meerdere Griffels, de Archeon Thea Beckmanprijs en de Prijs van de Nederlandse Kinderjury. Zijn boeken Achtste-groepers huilen niet en Oorlogsgeheimen zijn verfilmd en alle twee bekroond met een Gouden Kalf. Van Tien torens diep werd een tv-serie gemaakt. In de afgelopen 40 jaar werden ruim 4 miljoen boeken van Jacques Vriens verkocht.

~~~~

De verwerkte informatie komt allemaal van de website van GEEF MIJ MAAR EEN BOEK.

Plaats een reactie