Vind ik leuk! – Lena Miller

Standaard

Vind ik leuk - Lena Miller - Uitgeverij Qwerty.jpg

Achterflap:

Kiki weet niet wat haar overkomt wanneer alles wat ze op haar online profiel plaatst, uit blijkt te komen. Nadat ze per ongeluk al aardig wat schade heeft aangericht, waaronder het letterlijk dood laten vallen van haar docente Engels, beseft ze dat de mogelijkheden om haar leven er leuker op te maken eindeloos zijn. Dat mag ook wel, want sinds haar moeder de benen heeft genomen en Kiki is achtergebleven met haar wereldvreemde vader, ziet haar wereld er niet al te rooskleurig meer uit.
Kiki plaatst de ene wensupdate na de andere, maar alles wat ze laat gebeuren pakt heel anders uit dan ze had gehoopt. Kan ze de narigheid die ze heeft veroorzaakt nog herstellen? En kan ze accepteren dat het echte leven niet zo perfect is als zij graag zou willen?

Vind ik leuk! is een vrolijke jeugdroman over het verschil
tussen de online en offline wereld en de verkwikkende
onvolmaaktheid van het leven.

Mijn mening:

Vind ik leuk!  krijgt van mij zeker een duimpje omhoog. Een leuk fantasierijk boek om te lezen, soms iets te onrealistisch want een 14 jarige achter het stuur van de auto valt dan de ouders misschien niet op maar anderen zouden wellicht toch iets zien. Maar ja daar moeten we dan onze fantasie maar voor gebruiken.
Kiki kan met haar wensupdates via haar profiel op het online platform #Hashtag alles vragen wat haar hartje begeert maar ze kan nog niet alle consequenties er van overzien. Voordat ze erachter komt dat alles wat ze wenst uitkomt zijn er al een aantal merkwaardige acties voorbij gekomen.
En door een  akkefietje werken de wensupdates plots niet meer maar dan is het de vraag of het nog niet te laat is? Is Kiki nog op tijd om grote schade te voorkomen? Je leest het in Vind ik leuk!

Vind ik leuk! is geschreven in begrijpelijke, vlotte taal en is voor de doelgroep zeker herkenbaar. Herkenbare situaties als ruzies thuis, verliefdheden, online/offline leven  maar ook schoolperikelen komen aan bod, de echte puber ‘problemen’ dus.
Het is opgedeeld in 14 hoofdstukken die vanuit Kiki worden beschreven. De hoofdstukken zijn van prima lengte.

De cover van Vind ik leuk! laat veel zien maar zonder dat je het boek leest kun je wellicht niet alles plaatsen maar na het lezen zul je er veel uit herkennen. De kleur blauw vind ik leuk, de illustratie is wellicht voor de doelgroep van 11-15 jaar niet ‘flitsend’ genoeg zeg maar. Veel van hen beoordelen een boek op de cover en ik denk dat velen zich hier te groot voor zullen voelen.
De titel spreekt voor zich en behoeft geen verdere uitleg.

Vind ik leuk! is een boek dat jongeren zeker wel kan aanspreken door de herkenbare situaties maar wellicht zal het voor sommigen toch wat kinderachtig zijn. Maar dat zal dan pas onder het lezen ontdekt worden.
Ik vond Vind ik leuk! leuk om te lezen en vermakelijk maar niet meer dan dat.

Ik kreeg Vind ik leuk! aangeboden van de uitgever ter recensie, waarvoor hartelijk dank.

De foto van de cover komt van de website van de uitgever.

Auteur:

Lena Miller is een pseudoniem van iemand die de Schrijversvakschool volgde en nu veelzijdig auteur is en houdt van verre reizen en van verhalen die verwonderen.

~~~~~~

Vind ik leuk! – Lena Miller

Qwerty – paperback – november 2016

ISBN: 9 789492 492005

Pagina’s 204 – Jeugd 11-15 jaar

Geef een reactie

