Ik Wil Een Prentenboek 2017

Standaard

Ik wil een prentenboek - logo

©IkWilEenPrentenboek

Ik Wil Een Prentenboek! is het nieuwe initiatief van de stichting Geef mij maar een boek! die in 2016 met veel succes de gelijknamige landelijke leesactie
Geef mij maar een boek! lanceerde.

Die eerste editie waarbij ‘Oorlogswinter’ in de schijnwerpers stond was
een daverend succes, binnen 14 dagen gingen er een kwart miljoen boeken
over de toonbank.

Dit jaar staat in het teken van ‘Achtste-groepers huilen niet’ en ook nu
weer een groot succes.

Aansluitend op de actie voor jonge lezers tot circa 14 jaar streeft Ik wil een prentenboek! er naar om ieder jaar een prentenboekklassieker voor twee euro aan te bieden.

Hun missie:

Ze willen kinderen laten opgroeien tussen de boeken en ze willen ieder kind de kans
geven voorgelezen te worden uit zijn eigen boek. Voorlezen is immers niet
alleen een feest voor voorlezer en kind; het is ook de basis van geletterdheid
en succes in de samenleving.
Daarom stellen boekverkopers met ingang van dit jaar, ieder jaar een prentenboek klassieker ter beschikking voor een weggeefprijs van twee euro.

Je leest er meer over op de website http://www.ikwileenprentenboek.nl
Je kunt daar ook een agenda vinden met allerlei leuke activiteiten met
de Gruffalo in de hoofdrol.

~~~~~~

Afgelopen vrijdag, 7 april 2017 begon de actieperiode met één van mijn voorleesfavorieten uit de tijd dat mijn jongens nog klein waren.

De Gruffalo van Julia Donaldson en Axel Scheffler kun je nu dus voor
het luttele bedrag van maar twee euro aanschaffen.

de Gruffalo - Julia Donaldson - Axel Scheffler - Uitgever Lemniscaat

©ChristinaBrouwers

Wij zijn in het bezit van een tweede druk uit 1999, het jaar waarin
de Gruffalo voor het eerst verscheen.

de Gruffalo - tweede druk

©ChristinaBrouwers

De Gruffalo is een veelvuldig onderscheiden verhaal over een muisje dat niet
alleen alle dieren die hem willen opeten te slim af is, maar
ook de grote griezelige Gruffalo.

In 2009 verscheen er zelfs een animatiefilm over de Gruffalo.

~~~~~~

Een gruffalo? Wat is dat voor een beest?
Vos, Uil en Slang hebben nog nooit
van hem gehoord.
Alleen Muis weet precies hoe hij eruitziet.
Maar dat hij er echt eentje zou tegenkomen –
dat had Muis toch niet verwacht…

Zoals ik al zei was de Gruffalo één van onze voorleesfavorieten.
Wij genoten van het prentenboek, keer op keer.

Ik kan maar één advies geven, ga naar je plaatselijke boekhandel en koop dat prentenboek voor de belachelijk lage prijs van twee hele euro’s.

Let wel OP = OP!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

