Herfst in Central Park – Aidan Donnelley Rowley

Standaard

herfst-in-central-park-aidan-donnelley-rowley-amboanthos

Achterflap:

Het is de week van Thanksgiving en Clio heeft veel om dankbaar voor te zijn: een baan als ornitholoog (ze geeft rondleidingen in Central Park) en een leuke vriend. Wanneer hij echt verder met haar wil, moet ze aan het moeizame huwelijk van haar ouders denken en gaat ze voor het eerst in tijden bij haar vader op bezoek. Haar beste vriendin Smith heeft zo haar eigen problemen: ze is voor het altaar in de steek gelaten, en nu haar zus gaat trouwen weet Smith even niet meer hoe ze verder moet. Gelukkig biedt Tate, net teruggekeerd naar New York, een luisterend oor.

Herfst in Central Park gaat over het leven in New York, en over vriendschap. Op
haarscherpe wijze toont Aidan ons wat er achter de façades
schuilgaat, en dat je soms terug moet naar je roots om verder te kunnen in het leven.

Mijn mening:

Herfst in Central Park speelt zich af in New York maar ook in een krappe week eind november 2013. Vanuit verschillende perspectieven komen we steeds meer te weten over de hoofdrolspelers in het verhaal.
Het geheel komt traag op gang en ik moet eerlijk toegeven, ik had het boek bijna weggelegd. Maar gelukkig kwam na het eerste taaie deel vanuit Clio het tweede deel vanuit Smith en zij was het die mij over de streep trok om door te lezen. Zij bracht wat leven in de brouwerij.

Smith en Clio zijn al vriendinnen vanaf de middelbare school, wonen samen in een appartement en daarnaast hebben ze beiden hun eigen ‘geheimen’. Wel bekend bij en over elkaar maar niemand daarbuiten weet van de hoed en de rand. Langzaamaan kom je als lezer achter de geheimen van de dames. De struggles van het leven waar een ieder mee te maken kan krijgen.
En dan het besef dat je soms terug moet naar je roots om verder te kunnen. Beide dames komen op dit punt uit, hoe dat verloopt en afloopt kun je het best zelf lezen in Herfst in Central Park.

Herfst in Central Park liet mij even terug denken aan mijn tripje naar New York alweer bijna negen jaar geleden. Je doet je ogen dicht en je waant je in New York, zeker bij de beschrijvingen die plaatsvinden in en rondom Central Park. Heerlijk om even terug te denken aan die citytrip.

Ondanks dat ik bijna was afgehaakt ben ik toch blij dat ik niet heb opgeheven. Herfst in Central Park gaat over liefde en vriendschap en wie wordt daar niet blij van?
Herfst in Central Park leverde mij een aantal uren ontspanning op en dat is in deze drukke tijden altijd fijn.
Herfst in Central Park bracht mij niet in extase maar liet wel zien dat niet altijd datgene wat je ziet, rozengeur en maneschijn is.

Als jij Herfst in Central Park hebt gelezen laat je mij dan weten wat jij er van vindt?

Ik ontving Herfst in Central Park als verrassing van de uitgever, dank hiervoor.

De foto van de cover komt van de website van de uitgever.

~~~~~~

Herfst in Central Park – Aidan Donnelley Rowley

Vertaling: Linda Broeder

ambo|anthos – paperback – november 2016

ISBN: 9 789026 336676

Pagina’s 392 – roman

Geef een reactie

