Ik ben bij de dinosaurussen geweest – Floor de Goede & Edward van de Vendel

Standaard

ik-ben-bij-de-dinosaurussen-geweest-floor-de-goede-edward-van-de-vendel-querido-kinderboek

Flaptekst:

Ga je mee naar de dinosaurussen? Op de rug van de Tyrannosaurus Rex
nieuwe dino’s leren kennen, grappen uithalen met de Stegosaurus,
verre landen zien en avonturen beleven?
En als er iemand zegt dat dino’s stom zijn… Of dat ze al lang waren
uitgestorven voordat er mensen op de wereld kwamen… Laat ze dan
dit boek maar eens zien!

Mijn Mening:

De ik-hoofdpersoon is zo verdiept in de wondere wereld van de dino’s in zijn boek dat hij de wereld om zich heen vergeet. En dat levert wat botsingen op binnen het gezin.
Op het moment dat de anderen zich ook verdiepen in zijn boek gaat er ook voor hun een wereld vol avontuur open, ze reizen naar verre landen en hoefden niet meer bang te zijn. En ze leren nieuwe dino’s kennen waar ze nog nooit van hadden gehoord.

Een heerlijk boek voor de kleine medemens, niet alleen om voor te lezen maar ook leuk om naar te kijken.

Ik ben bij de dinosaurussen geweest bevat prachtige kleurrijke illustraties die verschillen van een schattige, lieve en onschuldige dino tot de imposante schreeuwlelijkerd. Niet angstaanjagend naar mijn idee.
Bijna alle kinderen gaan wel door een fase in het leven dat dino’s ontzettend tot de verbeelding spreken en daar sluit dit leuke prentenboek volkomen bij aan. Dino’s zijn vooral leuk en niet eng.

De kleine boodschap die ik eruit haal is dat iedereen zich kan verliezen in de wonderlijke wereld van een boek. Een prentenboek vol van dino’s, kleine avonturen en spreekt tot de verbeelding.

Ik ben bij de dinosaurussen geweest koop je nu inclusief dinostickers.

Ik ontving Ik ben bij de dinosaurussen geweest in ruil voor een eerlijke recensie van de uitgever, waarvoor dank.

De foto van de cover komt van de website van de uitgever.

Illustrator:

Floor de Goede (12 november 1980) is striptekenaar. Hij publiceert dagelijks een strip op het internet via zijn eigen striplog Do you know Flo? Deze zijn semi-autobiografisch.
Hij deed de opleiding Multimediavorming en studeerd af in de richting Bewegend Beeld.
Floor de Goede werkt als freelance striptekenaar, illustrator en animator. Ondertussen heeft hij al diverse publicaties op zijn naam.

Auteur:

Edward van de Vendel (1 augustus 1964) schrijft gedichten, kinderboeken, jeugdromans, prentenboekteksten en non-fictie voor kinderen en volwassenen. Tevens werkt hij als vertaler van kinder- en jeugdboeken. Voor zijn werk ontving hij al vele prijzen, waaronder de Wouter Pieterse Prijs, Gouden Zoen (voor het beste jeugdboek) en meerdere Zilveren Griffels. 

~~~~~~

Ik ben bij de dinosaurussen geweest – Floor de Goede & Edward van de Vendel

Querido kinderboek – hardcover – augustus 2016

ISBN: 9 789045 119588

Pagina’s 40 – Prentenboek

Geef een reactie

