Zomerlezen #3

Standaard

Ik las tijdens mijn vakantie zonder notitieboek maar deel graag mijn verkorte mening.
Dit is het derde en laatste deel van #Zomerlezen.

**********

Iene Miene Mutte - M. J. Arlidge - Boekerij

Flaptekst:

Een meisje komt halfdood een bos uit rennen. Haar verhaal is nog gruwelijker dan de ergste nachtmerries, maar alles wat ze vertelt is waar.

Enkele dagen later duikt een tweede slachtoffer op, compleet in shock. Er lijkt een verband te zijn. In tweetallen worden mensen ontvoerd, gevangengehouden  en uitgehongerd, waarna ze een duivels dilemma krijgen voorgelegd: een ander doden of zelf gedood worden.

Inspecteur Helen Grace en haar team beseffen dat ze jacht maken op een ingenieuze psychopaat die zijn slachtoffers gebroken en vol schuldgevoel achterlaat. Niet alleen als visitekaartje, ze zijn moordenaars. De plaats van het misdrijf blijkt zorgvuldig uitgedacht, maar de slachtoffers lijken lukraak gekozen. En toch moet iets hen met elkaar verbinden…

Mijn Mening:

Een heerlijke pageturner, geen voorspelbare verhaallijn en smaakt zeker naar meer!
Omdat ik eerder ‘Pluk een roos’ las voelde het als vertrouwd ook al is ‘Iene Miene Mutte’ officieel het debuut van M.J. Arlidge met een hoofdrol voor inspecteur Helen Grace.

Ik kocht dit exemplaar van mijn verjaardagsgeld.
De foto van de cover komt van de website van de uitgever.

~~~~~~

Iene Miene Mutte – M.J. Arlidge
Vertaling: Herman van der Ploeg
Boekerij -paperback – januari 2015
ISBN: 9 789022 576229
Pagina’s 384 – Thriller

**********

Maestra - L.S. Hilton - The House of Books

Volgens de uitgever:

Judith Rashleigh werkt overdag als assistent in een gerenommeerd Londens veilinghuis en om rond te kunnen komen is ze ’s nachts hostess in een chique club in de West End-buurt. Als ze een vervalsing ontdekt, wordt ze bij het veilinghuis ontslagen en vlucht ze met een welwillende en rijke klant van de nachtclub naar de Franse Rivièra. Als ze daar, zich lavend tussen de rich and famous, op de fraudezaak stuit die haar uit Londen heeft doen vluchten, zint ze op zoete wraak…

Mijn mening:

Het beloofde de meest zinderende thriller van dit jaar te zijn maar kijkend naar de NUR-code klopt dit al niet. Dit boek heeft code 302 wat staat voor ‘Vertaalde literaire roman/novelle’ {bron} dus daar gaat het voor mij al mis, want is het nou een thriller of toch een roman? Anyway het weerhield mij uiteindelijk niet om het boek te lezen.

Spannend? Met vlagen.
Strooi hier en daar wat platte woorden en het is zinderend? Nee niet echt. Eerder wekt het wat tegenstand op bij mij…
Een leuk verhaal maar niet meer dan dat en op dit moment sta ik niet te springen op het vervolg, dat wel gaat verschijnen. Maar ik verwacht niet dat ik daar mijn kostbare tijd in ga stoppen…

Ik kocht dit exemplaar eerder dit jaar.
De foto van de cover komt van de website van de uitgever.

~~~~~~

Maestra – L.S. Hilton
Vertaling: Yolande Ligterink
The House of Books – paperback – april 2016
ISBN: 9 789044 348989
Pagina’s 318 – Thriller/Roman

**********

Ik hoop dat je het leuk vond om toch verkort te lezen wat ik over mijn gelezen vakantieboeken te zeggen had.

Ik vond het leuk om dit op deze manier met jullie te delen.
Ik had een ontspannende vakantie met wat wisselend leesaanbod.

Hoe was jouw vakantie?

**********

Vanaf volgende week weer ‘back to normal’ op mijn blog, ik hoop je weer te zien.

2 gedachtes over “Zomerlezen #3

  1. Ik vond Maestra ook behoorlijk tegenvallen… en idd het vervolg zal ik niet snel gaan lezen. Zoveel andere boeken…. Vandaag laatste dag van mijn vakantie en die is voorbij gevlogen.. NIet (niets) gedaan en veel gelezen…. lekker hoor….

Geef een reactie

