Ibiza – Kiki van Dijk

Standaard

IBIZA - Kiki van Dijk - Xander uitgeverij

Achterflap:

Een ontspannen vakantie eindigt in een gevecht voor eigen leven. Wie durf je nog te vertrouwen?

Maggies leven is perfect. Succesvol ondernemer, moeder, echtgenote, veertiger en nog altijd aantrekkelijk. Haar bruisende ontbijtketen verovert in razend tempo heel Nederland én ze wordt uitgeroepen tot meest succesvolle ondernemer van het jaar.

Om bij te komen van de drukte geeft haar man Sam haar een vakantie naar Ibiza cadeau. Zonder kinderen, zonder man en vooral: zonder stress. Terug naar het spirituele eiland, waar ze als student de eerste houseparty’s meemaakte.

Maar wat begint als een relaxte zonvakantie, verandert in een ware nachtmerrie. Na een onverwachtse ontmoeting met haar ex en verschillende mysterieuze verdwijningen, toont het idyllische eiland zijn donkere kant. Of zijn het Maggies eigen diep weggestopte geheimen die haar in gevaar brengen?

Mijn mening:

Ik las Ibiza in vliegende vaart uit, een heerlijk toegankelijk geschreven boek maar een echte thriller zou ik het eerlijk gezegd niet willen noemen. Spannende elementen zijn er zeker maar toch is het allemaal een beetje zoetjes.
Zoetjes is niet per definitie fout want ik hou ook van zoetjes op zijn tijd maar niet als ik een thriller verwacht te gaan lezen.

In 35 hoofdstukken leven we mee met Maggie en vooral haar vrienden van weleer die nog steeds op Ibiza verblijven. Het thuisfront komt niet heel erg aan bod maar dat is niet erg. Maggie blijkt een historie te hebben met Ibiza en zijn bewoners. Een verleden dat uiteindelijk geheel uit zijn doeken wordt gedaan en dat is wel prettig maar uiteindelijk is dat ook hetgeen wat het geheel een tikkeltje voorspelbaar maakt.

Er is echter één punt wat mij ontzettend stoorde en dat is het feit dat Maggie op bladzijde 28 op Schiphol de anonieme afzender van vervelende appjes geblokkeerd heeft maar later toch nog vervelende appjes blijft ontvangen.
Bij mijn weten kun je van een geblokkeerd nummer geen berichten meer ontvangen en dat maakt het voor mij een beetje ongeloofwaardig.

Alhoewel ik nog nooit op Ibiza ben geweest maar er wel een beeld van heb uit het nieuws etc heb ik wel het idee dat het waarheidsgetrouw wordt weergegeven. En nee natuurlijk is Ibiza meer dan party- en drugeiland, maar hier voldoet het gewoon aan het vooroordeel wat veel mensen nou eenmaal hebben over het eiland.

De cover van Ibiza roept een vakantiesfeer op bij mij en dat is eigenlijk een goede match voor het boek omdat het heerlijk vakantieliteratuur is voor de komende vakantieperiode. Mocht je niet op vakantie gaan, Ibiza leent zich ook om gewoon thuis gelezen te worden en om daarbij weg te dromen…
Verwacht alleen geen diepgaand ingewikkeld thriller want dan kun je van een koude kermis thuiskomen.

Uiteindelijk heb ik Ibiza toch met plezier gelezen en dat zou jij ook kunnen doen.

Ibiza kwam in mijn boekenkast via een winactie bij collega boekblogger Biebmiepje.
Mijn eigen ‘Ik lees Nederlands’ uitdaging van 2016 komt hierbij op 24 te staan.

De foto van de cover komt van de website van de uitgever.

Schrijver:

Kiki van Dijk (1968) is het pseudoniem van een bekende auteur naar het blijkt. De uitgever geeft als informatie dat Kiki in Utrecht geboren is en dat ze na haar Leidse studie Internationale Betrekkingen op verschillende plekken in de wereld heeft gewoond.
Nu schrijft ze aan haar reeks eilandthrillers.

~~~~~~

Ibiza – Kiki van Dijk

Xander – paperback – april 2016

ISBN: 9789401 605106

Pagina’s 280 – Thriller

2 gedachtes over “Ibiza – Kiki van Dijk

Geef een reactie

