Heb lief – Lars van der Werf

Standaard

Heb lief - Lars van der Werf - Meulenhoff

Flaptekst:

Hét cadeauboek voor je geliefde of andere lieverds.

Lars schrijft piepkleine versjes over zon, regen, het leven en de dood, simpelweg omdat hij niet anders kan. En Lars vindt het helemaal niet erg als je ze overschrijft op het krijtbord in de keuken van je liefje, de verjaardagskaart aan je moeder of op de toiletdeur van je stamkroeg. Lees ze vooral als je ’s ochtends wakker wordt. Glimlachend aan de dag beginnen is veel gezonder.

Mijn mening:

Ook dit keer weet Lars weer te verrassen met zijn korte versjes. Ze zijn lief, ondeugend, soms vragen ze even dat je extra slikt maar bovenal brengen ze een glimlach op je gezicht.

De liefde voor Rotterdam steekt Lars ook niet onder stoelen of banken en daar geniet ik van. De laatste maanden is mijn liefde voor Rotterdam ook groter geworden door de vele bezoekjes aan de stad.

Ook nu zie ik bij meerdere versjes gelijk een beeld voor ogen. En dan ga ik op zoek naar het beeld wat er voor mij bij past, ik scroll door mijn privé fotoarchief en plaats deze dan soms op één van mijn social media kanalen. De reacties zijn eigenlijk altijd positief. Hier het beeld wat ik voor ogen kreeg bij het versje op bladzijde 42

beeld bij blz 42

Beeld ©ChristinaBrouwers

Denk al-tijd aan

fijne dingen en

niet soms maar

heel even, want

alles wat je dacht

kan het laatste

wat je dacht zijn

in je hele leven

Tekst ©Lars van der Werf

Over het boekje kan ik voor de rest niet veel meer vertellen maar door de lage prijs van €10,- is het zeker de moeite waard van het aanschaffen en jezelf een glimlach te geven met alle mooie herkenbare versjes.

Ik kocht ‘Heb lief’ in de plaatselijke boekhandel.

De foto van de cover komt van de website van de uitgever.

Schrijver:

Lars van der Werf (Rotterdam, november 1987) treedt regelmatig op door heel Nederland met zijn versjes en typemachine. Van zijn eerste bundel ‘Versjes van Lars‘ dat eind 2014 verscheen, zijn al meer dan 10.000 exemplaren verkocht.

~~~~~~

Heb lief – Lars van der Werf

Meulenhoff – hardcover – februari 2016

ISBN: 978 90 290 9119 0

Pagina’s 128 – Gedichtenbundel

2 gedachtes over “Heb lief – Lars van der Werf

  1. Ik ben echt fan van Lars! En ik was dan ook heel blij dat ik zijn tweede boekje onlangs van mijn vriend kreeg 😀 er staan weer grappige, lieve, maar ook verdrietige versjes in.

Geef een reactie

