Live Love Run – Annemerel de Jongh + Winactie

Standaard

Live, Love, Run - Annemerel de Jongh - Lev. Uitgever

Flaptekst:
Annemerel de Jongh was nooit bijzonder sportief, totdat ze op haar 17e het hardloop virus te pakken kreeg. Nu maakt niets haar gelukkiger dan het lopen van marathons. Hoe ze van hardloophater hardloopliefhebber is geworden vertelt ze in Live, Love, Run.

Aan de hand van persoonlijke anekdotes, praktische tips en recepten vertelt ze je alle ins en outs van het hardlopen: hoe je het beste kunt beginnen, hoe je het volhoudt, wat je aantrekt, hoe je zorgt dat je geen blessures krijgt (en wat je moet doen als je er toch mee te maken krijgt) en nog veel meer. Na het lezen van dit boek kun je niet anders dan je hardloopschoenen aantrekken en van start gaan.

Mijn mening:

Wat te doen als geheel onverwacht dit boek bij je op de deurmat terecht komt? Ik zocht contact met de uitgever. Mede doordat ik eigenlijk gewoon helemaal niets met hardlopen heb, en ook nooit heb gehad. Ik biechtte dit eerlijk op en stelde voor dat ik het best wilde lezen maar dan wel op voorwaarde dat ik daarna het boek mocht verloten. En hiervoor kreeg ik toestemming. Dus op het eind van de blogpost kun je lezen hoe je mijn gelezen recensie-exemplaar kunt winnen.

Ik ken Annemerel noch persoonlijk noch via haar blog maar ik denk dat Annemerel verzot moet zijn op de kleur roze want dat wordt veelvuldig gebruikt in het boek. En van die kleur krijg ik altijd kriebels. Maar dat zegt voor de rest niets over de inhoud van het boek. Dus dat detail zal ik buiten beschouwing laten.

De gehele layout van het boek ziet er mooi uit. Lekker veel foto’s, mooi leesbare lettertype en met haar enthousiaste schrijfstijl biedt Annemerel je veel informatie aan.

LLR-inhoudsopgave

In een rap tempo ben je op de hoogte van alle ins en outs van het hardlopen. Annemerel wijst je ook op de dingen die zo voor de hand lijken te liggen maar door vele beginnende hardlopers worden genegeerd. Bijvoorbeeld dat trainingen geen wedstrijden zijn, dat je kleding echt verschil maakt en dat zeker een goede ondersteuning van je voet door de juiste schoen al een hoop scheelt.

Ik voel nog enige herkenning bij hoofdstuk 6 en tsja eigenlijk wil je juist daar geen herkenning vinden. Zeker niet als het herkenningspunt ligt bij hielspoor… Need I say more? Al ruim 1,5 jaar ben ik er zoet mee en ben ik blij als ik mijn werk als postbezorger zonder al te veel troubles heb doorstaan.

Voor mij voelt het hoofdstuk over de selfies als overbodig, ik bedoel hoe moeilijk kan het zijn? En dit voegt niets toe aan het daadwerkelijke hardlopen toch?

Het geheel voelt door de herhaling van sommige informatie wat dubbel. Op het eind komt er nog een lijstje voorbij met de 25 beste hardlooptips, dat voelde als één grote samenvatting van het gehele boek.

Ik denk dat het geheel een mooi boek is ter inspiratie van iemand die net begint met hardlopen en nog wat houvast zoekt maar voor de gevorderde hardloper niet heel veel nieuws toevoegt aan datgene wat hij/zij al doet en/of weet.

Heeft dit boek mij nu geïnspireerd en er voor gezorgd dat ik de hardloopschoenen ga onderbinden? Helaas ik denk dat ik voor altijd een hardloophater zal blijven…

Ik ontving dit boek ter recensie van de uitgever, waarvoor dank. En dit heeft zoals je hebt kunnen lezen geen invloed op mijn mening gehad.

De foto van de cover komt van de website van de uitgever.

Schrijver:

Annemerel de Jongh (1989) blogt al 12 jaar met veel succes op haar persoonlijk blog Annemerel.com. Ze studeerde Taal en Communicatie in Amsterdam en is freelance journalist voor o.a. Metro Fit & Health. Inmiddels heeft Annemerel meerdere marathons gelopen.

~~~~~~

Live Love Run – Annemerel de Jongh

Lev. / A.W. Bruna – Paperback met flappen – februari 2016

ISBN: 9 789400 507210

Pagina’s 226 – Non Fictie

~~~~~~

 JE KUNT MIJN GELEZEN RECENSIE-EXEMPLAAR NU WINNEN.

De winactie is afgelopen.

 

 

10 gedachtes over “Live Love Run – Annemerel de Jongh + Winactie

  1. Eerlijke recensie, heb niets met hardlopen en wil ook zeker niet mee doen met je win-actie hoor.. stel je voor dat ik dan misschien toch in de verleiding kom om te gaan… nee echt niet! Deel je actie wel even …

  2. Cabbitch van de Laar

    Ik wil wel meeloten.. Ben absoluut niet sportief, hang liever met een boek, een kop thee en wat lekkers op de bank. Helaas ben ik ondertussen op een punt dat die extra kilo’s echt niet meer genegeerd kunnen worden, en zullen ze toch moeten verdwijnen. Qua voeding ben ik al een hele gezonde en bescheiden eter, dus daar valt weinig winst te behalen, dus zal ik toch van mijn luie gat moeten komen en meer gaan bewegen, en ik sta te springen.. (figuurlijk dan.. veel te inspannend). Misschien dat ik in dit boek de motivatie vind om ondanks dat het te warm/koud/vroeg/laat/licht/donker/nat/droog/ongezellig/vermoeid/druk is om toch naar buiten te gaan 🙂

  3. Enige jaren geleden heb ik via Start to Run kennisgemaakt met hardlopen. Wegens gezondheidsredenen moest ik snel weer stoppen. Ik wil dit voorjaar de draad weer oppakken.

  4. Ine

    Dit boek lijkt me een goede start om te gaan hardlopen EN om het ook vol te houden! Zelf loop ik af en toe maar op de een of andere manier wordt het geen vaste routine…. Misschien kan het lezen van dit boek daaraan bijdragen.

  5. Jolanda

    Wat een leuke actie! Ik heb al zoveel over dit boek gelezen, ik zou het zelf graag lezen! Ter inspiratie, motivatie en om het vervolgens weer cadeau te doen aan iemand die dezelfde inspiratie kan gebruiken 😉

  6. Anna

    wat een leuke actie,ik ben wel sportief maar met vlagen 😉 hardlopen doe ik regelmatig,ik ben erg benieuwd naar het boek en misschien zorgt het er voor dat ik regelmatiger ga hardlopen. Ik volg je op bloglovin

  7. Laure

    Ik volg de blog van Annemerel al een tijdje en door haar blog te lezen, ben ik meer van hardlopen gaan houden. Ik ben dus erg benieuwd naar haar boek! Als het slecht weer is buiten, is het soms moeilijk om jezelf te motiveren om naar buiten te gaan en wil je liever gezellig binnen blijven, dus hopelijk helpen haar tips om gemotiveerd te blijven.

  8. Elise De Mets

    Leuke actie! Ik doe heel graag met de actie omdat ik Annemerel haar blog al heel lang volg. Ik vind het moeilijk om gemotiveerd te blijven om hard te lopen en ik hoop dat dit boek erbij kan helpen. Daarnaast ben ik echt heel slecht in selfies nemen dus wat informatie hierover is zeker welkom!

Geef een reactie

