Mijn belevenissen in boekenland en een stemadvies!

Standaard

Boekpresentatie Sky

Een treinreis van ruim 3 uur bracht mij afgelopen zaterdag naar Arnhem waar ik moest zijn voor de boekpresentatie van Sky, de derde roman van Ellen Lina-Rink. In het sinds vorig jaar geopende Colofon vond de presentatie plaats. Ellen opende de presentatie met een inleidend praatje over wat zich de overeenkomsten met Sky, de musical. Die heel toevallig op de donderdagavond voorafgaand aan de boekpresentatie bekend werd gemaakt. Beide hebben veel overeenkomsten maar van ‘afkijken’ bij elkaar kan geen sprake zijn en blijkt alles op puur toeval te berusten.

Daarna sprak zowel de uitgever als de vader van Ellen nog een aantal lovende woorden. En toen was het moment daar dat het eerste exemplaar werd uitgereikt.

Samen met een aantal mede boekbloggers die ook meedoen met de blogtour omtrent Sky beleefde ik een leuke ontspannen middag en was het leuk om ervaringen uit te wisselen. Mijn verwachtingen van Sky zijn ondertussen skyhigh en ik kan niet wachten om daadwerkelijk in het boek te beginnen.

Boekpresentatie Sky

Eigen fotocollage

~~~~

Boekenbeurs Antwerpen

Een stuk dichterbij huis ligt Antwerpen voor mij. Zondagmorgen na een autorit van net 45 minuten waren we al bij de zuiderburen om onze eerste boekenbeurs aldaar te beleven.

Ik heb al eerder diverse boekenbeurzen bezocht maar geen één kan tippen aan die van Antwerpen voor mij. Het is groots opgezet, ruim, druk en warm bovendien. Boeken in overvloed en daarnaast ook redelijk wat boek gerelateerde zaken. Hetzij boekensteuntjes, bedlampjes, notitieblokken, kaarten maar ook mokken en tassen met boekenquotes. Met een volle portemonnee terug naar huis is bijna onmogelijk.

Ik kocht vier nieuwe boeken waarvan ik er drie liet signeren door de schrijver.

aankopen boekenbeurs Antwerpen

Als eerste ging ik naar Jonas Jonasson die zijn zojuist verschenen Gangster Anders voor mij signeerde.

Jonas Jonasson - BBAntwerpen

Daarna was het wachten op Marnix Peeters die zijn Billie Vuist signeerde.

Marnix Peeters - BBAntwerpen

Tussendoor ging ik nog even langs Kristien Hemmerechts die haar ‘Alles verandert’ voorzag van een krabbel.

Kristien Hemmerechts - BBAntwerpen

Daarna stond ik te wachten op Peter Goes en dat duurde maar en duurde maar. Bleek er een verkeerde tijd bij het kraam van de uitgever te staan. Maar een aardige jongen (vanuit de uitgeverij) begeleide mij naar de workshop waar Peter aan het werk was. Hij was zo aardig mijn boek even tussendoor te signeren zodat ik niet nog een uur hoefde te wachten. Ik vind deze het meest bijzondere en op maat gemaakt.

Peter Goes - BBAntwerpen

Ik vermaakte mij dus een paar uur prima op de Antwerpse Boekenbeurs. En weet jij welk boek daar in grote aantallen aanwezig was? Dat was die van Hendrik Groen en daarvoor nog een verzoekje.

Hendrik Groen - BBAntwerpen

Boekenbeurs foto’s zijn allemaal van mezelf

~~~~

Heb jij al gestemd voor de NS Publieksprijs?

Nog niet? Dan kun je dat nog doen tot en met aanstaande woensdag 18 november. Je kunt kiezen uit één van de zes genomineerde boeken (klik) maar je mag ook een eigen titel inzenden. Heel eerlijk ik heb geen één van de genomineerde titels gelezen dus mijn keus viel op het inbrengen van een eigen keus. Ik heb mij aangesloten bij #teamHendrikGroen.

HendrikGroen

Ik las het geheime dagboek van Hendrik Groen tijdens mijn vakantie in Zweden en genoot van zijn avonturen. Je kunt mijn recensie hier terug lezen (klik).

Help jij mee om deze sympathieke outsider de overwinning te bezorgen. Stemmen kost je hooguit 10 seconden als je de volgende link gebruikt:

 http://bit.ly/1MffYuX

Hendrik Groen

Zullen we afspreken dat als Hendrik Groen inderdaad wint ik een leuke prijs ter beschikking stel!

~~~~

Hendrik Groen affiches via uitgever Meulenberg | Boekerij

2 gedachtes over “Mijn belevenissen in boekenland en een stemadvies!

  1. Leuk dat je naar “onze” boekenbeurs bent gekomen 😉 Ik ga er al jaren naar toe maar moet zeggen dat dat misschien te veel van het goede is? Elk jaar vind ik dat er minder te zien is.
    Ik was er dit jaar op 01/11 en ontmoette Saskia De Coster en liet een boek signeren door Sterre Carron en dat waren echt wel leuke ontmoetingen 🙂

Geef een reactie

