Nog maar 2 dagen te gaan… #Kinderboekenweek2015

Standaard

KBW-LOGO-2015

De laatste twee dagen van de Kinderboekenweek zijn aangebroken, alleen vandaag en morgen nog kun je in het bezit komen van het kinderboekenweekgeschenk dat door de erkende boekwinkel verstrekt wordt.

Met dit kinderboekenweekgeschenk kun je morgen, zondag 18 oktober, gratis toegang krijgen tot één van de tweeëntwintig deelnemende wetenschapsmusea en science centra in heel Nederland. Bij deze musea ontdek je de meest uiteenlopende raar-maar-waar weetjes. Welke musea deelnemen kun je hier vinden (klik)

KBW15_NS-RuildagDaarnaast kun je morgen ook nog deelnemen aan de nationale kinderboekenruil die door de Nederlandse Spoorwegen wordt georganiseerd op Utrecht CS. De kinderboekenruil is toegankelijk van 10.00 tot 16.00 Meer informatie hierover kun je hier vinden (klik)

En als laatste wil ik je nog even wijzen op de Kinderboekenmarkt die plaatsvindt in Den Haag morgen. Dit jaar is het voor de 39ste keer dat dit georganiseerd is. Er is van alles te beleven. Je kunt er heel veel schrijvers en illustrators tegen het lijf lopen. Boeken kopen, je eigen boeken laten signeren die je misschien al thuis hebt staan. Je kunt workshops volgen en je kunt er knutselen. Op de site van de Kinderboekenmarkt kun je alle info vinden omtrent deze leuke dag vol actie (klik).

Grote kans dat er in de omgeving waar jij woont ook nog iets leuks is in het kader van de kinderboekenweek vandaag of morgen. Hier (klik) kun je heel veel activiteiten vinden. Als je gaat wens ik je heel veel plezier.

Laat je het weten als je iets leuks hebt gedaan naar aanleiding van mijn tips? Zou ik leuk vinden om te horen.

Eens per jaar een “week” waarin het kinderboek centraal staat, ik geniet er elk jaar weer van. Maar eigenlijk kunnen we het onderhand wel de Kinderboeken-10daagse gaan noemen. Heb jij er ook zo van genoten?

De afgelopen dagen stond mijn blog vooral in het teken van kinderboeken. Ik hoop dat jullie er leuke tips aan over hebben gehouden.

Ik blijf het hele jaar door aandacht besteden aan kinderboeken maar in de Kinderboekenweek altijd net wat meer.

~~~~

De foto van de banner komt van de site kinderboekenweek.nl

De foto van de nationale kinderboekenruil komt van de site van NS

6 gedachtes over “Nog maar 2 dagen te gaan… #Kinderboekenweek2015

  1. Ik ga strak nog even met de kinderen naar de kinderboekenwinkel (Arnhem) om twee boeken aan te schaffen. Dan reken ik twee keer af, krijg ik er twee ;-). Ik heb wel begrepen dat je niet meer een echt boek krijgt, maar een ebook en als je dus wel een papieren versie wilt je hem moet kopen voor 5 euro.

    • Als het goed is heb je het kinderboekenweekgeschenk gewoon gratis als papieren versie gekregen.
      Het prentenboek ‘Speeltuin’ is wel te koop als papieren versie voor vijf euro.
      Eboeken heb ik geen verstand van.
      Ben je nog geslaagd Angela?

Geef een reactie

