Morgen ben ik weer thuis – Simone van der Vlugt

Standaard

morgen ben ik weer thuis - Simone van der Vlugt

Samenvatting, volgens binnenflap:

Wanneer de elfjarige Britt na haar turnles niet meer thuiskomt, wordt al snel duidelijk dat dit geen gewone vermissing is. Britt en haar moeder leiden een rustig leven in Alkmaar, en zijn samen gelukkig. Lois en haar team worden op de zaak gezet en een AMBER Alert is noodzakelijk. Er komen vage aanwijzingen binnen over een man die in de struiken van de sporthal heeft gestaan en er worden sporen van een busje gevonden langs Britts fietsroute. Als duidelijk wordt dat Britt ontvoerd is naar het buitenland, ziet Lois zich voor grote problemen gesteld, want over de grens heeft zij geen bevoegdheden meer…

Mijn mening:

Een lekkere page-turner! Niet ‘op het puntje van je stoel zittend’ spannend maar lekker vlot leesbaar. In 53 hoofdstukken vanuit verschillend perspectief leef je mee met de hoofdpersonen in dit boek.

Voor de rest kan ik na de bovengenoemde samenvatting niet al te veel uitbreiden want dan blijft er weinig te lezen voor je over. En dat kan nooit de bedoeling zijn. Dus ik zeg gewoon lekker zelf lezen.

Morgen ben ik weer thuis is het tweede deel met Lois Elzinga in de hoofdrol en vraagt zeker om meer.

De foto van de boekkaft komt van de website van de uitgever.

Morgen ben ik weer thuis telt mee voor mijn ‘Ik lees Nederlands’ uitdaging van 2015, en is boek 37/40. (voor iln boek 35 ivm leeftijdsgrens vanaf 12 jaar).

Dit boek komt uit mijn privécollectie.

Schrijver:

Simone van der Vlugt (1966) debuteerde in 2004 als thrillerauteur van De Reünie. Er volgden nog vele andere thrillers van haar hand. Tevens schrijft Simone ook historische romans voor zowel jeugd als volwassenen. Samen met haar man Wim schrijft ze ook reissfeerboeken. Simone is diverse keren genomineerd voor verschillende prijzen en bekroond. Simone woont en werkt in Alkmaar.

Morgen ben ik weer thuis – Simone van der Vlugt

Uitgever Anthos – paperback met flappen – juli 2013

ISBN 9 789041 424143

Pagina’s 280 – (Literaire) thriller

Geef een reactie

