Lekker is dat! – Anne West

Standaard

Lekker is dat! - Anne West - Zomer & Keuning

Samenvatting (volgens achterflap):

Ik leun naar voren. Dit is het moment. Joost haalt diep adem. Nu komt het. ‘Sofie,’ zegt hij. ‘Mijn vrouw is achter onze relatie gekomen. Je moet weg.’

Sofie heeft een geheime relatie met Joost. Keer op keer belooft hij dat hij zijn vrouw Charlotte voor haar zal verlaten. Maar als Charlotte de affaire ontdekt, is het te laat. Of Sofie even van het toneel kan verdwijnen? Hij weet wel waar ze naartoe kan, zodat voor hem de lucht geklaard is.

Haar ‘schuiladres’ blijkt een verwaarloosde ijssalon, maar voor Sofie is het de perfecte afleiding van haar problemen thuis. Ze bruist van de ideeën om de zaak weer op de rit te krijgen en ziet de toekomst zonnig in. Maar dan arriveert Charlotte… en zij zint op wraak.

IJskoude competitie: Let the games begin!

Mijn mening:

Ik won het boek via een actie bij Connies Boekkies en was ontzettend nieuwsgierig naar het verhaal mede door alle enthousiaste artikelen die via sociaal media tot mij kwamen.

Het was mijn eerste kennismaking met Anne West, zij heeft (in ieder geval in dit boek) een zeer prettige schrijfstijl. Vlot en makkelijk toegankelijk.

Het boek begint met een korte proloog vanuit Sofie. Daarna volgen er 17 genummerde hoofdstukken afwisselend vanuit Sofie en Charlotte. De afsluitende epiloog komt vanuit Merel tot ons. Allemaal vanuit de ik-persoon van het moment geschreven.

Het geheel vormt een luchtig verhaal met naar mijn mening weinig echte diepgang maar bij een chicklit verwacht ik persoonlijk ook niet dat er veel diepgang aanwezig is dus dat is niet erg.

Wel vond ik het redelijk voorspelbaar wat er gebeurde tussen de hoofdpersonen in het verhaal. De rol van Bruno, de hond van Harmen die snap ik niet helemaal. En waar aangehaald wordt naar de stugheid en vastberadenheid van de inwoners uit Drenthe blijft volgens mij weinig over gedurende het verhaal.

Al met al een matig enthousiast oordeel na het dichtslaan van het boek maar wellicht waren mijn verwachtingen te hoog. Hoe dan ook leest het wel lekker weg dus wil je eens een boek waarbij je niet al te veel hoeft na te denken over ingewikkelde complotten en verhaallijnen dan is Lekker is dat! een leuke aanrader.

Lekker is dat! telt mee voor mijn ‘Ik lees Nederlands’ uitdaging van 2015. En hierbij was het boek 35/40 (voor iln boek 33 ivm leeftijdsgrens vanaf 12 jaar).

De foto van de boekkaft komt van de website van de uitgever.

Schrijver:

Anne(mieke) West werd in 1974 geboren in Goes. Na haar studie in Rotterdam ging Anne werken in een verzorgingstehuis. Uiteindelijk volgt Anne haar hart en combineert ze haar twee passies: boeken schrijven en het geven van trainingen aan medewerkers en vrijwilligers in de ouderenzorg. Deze twee passies zijn ook uitstekend te combineren want Anne geeft ook schrijftrainingen.

Anne schreef al diverse boeken voor zowel volwassenen als kinderen. Je kunt op haar website van alles vinden, klik hier.

Titel: Lekker is dat!

Schrijver: Anne West

Uitgever: Zomer & Keuning

Uitgave: Paperback

ISBN: 978-94-0190-412

Verschenen: april 2015

Aantal pagina’s: 232

Genre: Chicklit

Geef een reactie

