Een boek via de Bliyoo-app lezen…

Standaard

Bliyoo

Zoals in mijn blogpost van 20 maart gemeld doe ik mee aan de test van Bliyoo (klik hier) en deze week koos ik ervoor om dit keer een boek te lezen. Dat was immers de reden dat ik mee wilde doen aan de test. Ik wilde testen of het digitaal lezen van een boek mij zou kunnen bekoren.

Ik koos voor een zelfhulpboek met de titel ‘100% Suikervrij in 30 dagen!’ omdat het mij wellicht helpt in mijn zoektocht naar het leren leven met minder zoetigheden.

Voor de duidelijkheid meld ik nogmaals dat ik niet in het bezit ben van een tablet dus ik lees op mijn smartphone (Samsung Galaxy S3). Bliyoo zou in de nabije toekomst ook beschikbaar moeten zijn voor laptop of desktop maar dat is mij niet gelukt.

Het downloaden van de het boek was zo gepiept dus ik kon lekker snel aan de slag.

De omslag is lekker knallend en springt echt uit je digitale boekenkast!

‘100% Suikervrij in 30 dagen!’ (digitale versie) is gemaakt naar de eerste druk uit 2013. Geschreven door Carola van Bemmelen. En verschenen bij Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum bv.

100% suikervrij via BliyooDe afbeeldingen hierboven zijn gemaakt dmv een screenshot. Ik hoefde de tekst niet uit te laten zoomen om het te kunnen lezen dat was zeer prettig.

Het boek is opgedeeld in 6 delen die ieder weer in kleine hoofdstukken zijn opgedeeld.

  • Deel 1 In de ban van suikers.

– Hoe we ten onder gaan aan suikers

– Redenen waarom mensen (suiker) eten

  • Deel 2 De suikerzoete maatschappij

– Suiker is overal

– De verschillende soorten suiker

  • Deel 3 Suiker en onze gezondheid

– Hoe we dikker worden van suiker

– Hoe suiker je zieker maakt

  • Deel 4 Suikerverslaving

– Wat is een suikerverslaving?

– Afkicken van jouw suikerverslaving

  • Deel 5 100% Suikervrij

– 100% Suikervrij leven

– Waarom calorieën tellen niet werkt

– Sugarchallenge: 100% suikervrij in 30 dagen!

  • Deel 6 Suikervrij eten en drinken

– Recepten

Natuurlijk is er een voorwoord, inleiding, dankwoord en een lijst met geraadpleegde bronnen.

De schrijfstijl is prettig en toegankelijk maar toch las ik het boek niet uit.

Waarom niet?

Vanwege het kleine scherm haakte ik vrij snel af, mijn vinger werd moe van het schuiven!

Dit ligt dus absoluut niet aan Bliyoo maar aan het gebruikte apparaat. Ik kon zien dat sommige blz genummerd waren met 10-10b-10c dan kun je je vast voorstellen dat je vinger constant aan het schuiven is, voordat je de informatie hebt gelezen wat normaal op 1 pagina staat. En dat maakte het geen ontspannen leeservaring. Jammer!

Is mijn Bliyoo-test dan mislukt? Voor de app op zich zelf absoluut niet. Voor het boeken lezen op het voor mij beschikbare medium (smartphone) wel. Als ik dus gebruik wil blijven maken van Bliyoo zal ik in de toekomst een tablet moeten aanschaffen of wachten op het beschikbaar zijn van de laptopversie.

En of ik een tablet aan zal schaffen zal liggen aan meerdere factoren maar deze zullen los staan van de Bliyoo app. De prijs van een abonnement zal wellicht wel een doorslag kunnen geven maar daar is nog geen uitsluitsel van.

En hoe nu verder met het boek?

Ik zal binnenkort langs de boekhandel gaan of kijken of het voor handen is in de bibliotheek.

Voor mijn deelname aan het Bliyoo-testpanel heb ik de beschikking over de aangeboden titels van boeken en tijdschriften in de app. Hier hoef ik niet voor te betalen maar dit heeft geen invloed op mijn oordeel.

2 gedachtes over “Een boek via de Bliyoo-app lezen…

Geef een reactie

