Bliyoo

Standaard

Bliyoo

Bliyoo is het abonnement voor onbeperkt lezen van Bruna, dat op dit moment in ontwikkeling is. En vanaf 20 maart is de testversie online voor zo’n 2000 mensen die zich hadden opgegeven om als tester aan de slag te gaan.

Ik ben één van de 2000 mensen die mag testen. Bliyoo is vanaf mei beschikbaar voor iedereen en is dan in de vorm van apps te vinden in de App Store en op Google Play. De eBooks en eMagazines zijn binnen het abonnement op allerlei manieren te lezen: op een smartphone, tablet, PC en laptop.

Ik ben zelf niet in het bezit van een tablet of desktop dus ik wilde vooral testen via onze laptop en via mijn smartphone. Dus ik was wel teleurgesteld dat de testversie niet gelijk geschikt is voor de laptop. Ik nam de proef met het tijdschrift Harper’s Bazaar omdat dit het boekennummer van april 2015 is. Mijn smartphone is van dus danig klein formaat dat lezen voor langere tijd niet echt rustgevend is.Telkens uitvergroten om het te kunnen lezen en weer terug naar origineel formaat alvorens door te kunnen scrollen naar de volgende pagina.

Harper's Bazaar

Je hoeft je tijdschrift niet in één ruk uit te lezen maar je kunt tussendoor gewoon afsluiten en de volgende keer verder lezen vanaf dat punt. Nog een voordeel is dat je kunt wisselen tussen verschillende apparaten.

Ondanks dat mijn smartphone niet groot is geeft het wel een strak beeld. De pagina’s zijn dus snel geladen, een groot pluspunt.

Natuurlijk ging ik ook tussen de boeken kijken. Niet alles wat ik uitzocht was beschikbaar als Bliyoo-tester maar dat wordt heel duidelijk aangegeven.

Niet via bliyoo   wel bliyoo

Boeken downloaden gaat supersnel.

Het is op dit moment nog niet bekend hoeveel het abonnement op onbeperkt lezen gaat kosten.

Mijn eerste indruk is positief maar met de kanttekening dat ik hoop dat de laptop versie snel beschikbaar komt. Dan kan ik mijn boek op mijn virtuele leestafel ook gaan lezen.

Leestafel

Wordt vervolgd…

10 gedachtes over “Bliyoo

  1. Marie

    Ik mag ook testen maar krijg geen magazines erop. Kan ze wel downloaden maar staat niets in. Jammer hoor werkt wel om smartphone maar dat is erg klein.

    • Oh dat is jammer Marie, ik heb nu twee magazines gedownload en beiden zijn te lezen. Ik hoop dat je probleem snel is opgelost.
      De ‘Harper’s Bazaar’ heb ik inmiddels helemaal uit. Veel plaatjes kijken en de voornamelijk aan boeken gerelateerde artikelen gelezen. Geen probleem.
      Ik doe ook deels mee met de test om voor mezelf te besluiten of ik wel of niet een tablet wil aanschaffen in de toekomst met het oog op papierbesparing 🙂

Geef een reactie

