Boekenweek 2015

Standaard

De Boekenweek wordt dit jaar voor de 80ste keer georganiseerd en heeft dit keer het thema Waanzin meegekregen. En met het onderliggende motto Te gek voor woorden kunnen we alle kanten op.

De Boekenweek ging dit jaar van start op 7 maart jongstleden en is nog in volle gang en gaat door tot en met aanstaande zondag 15 maart.

Tijdens de Boekenweek worden er allerlei activiteiten georganiseerd door het gehele land en voor een overzicht verwijs ik graag naar hier.

Het boekenweekgeschenk wat je cadeau krijgt na besteding van €12,50 aan Nederlandstalige boeken is dit jaar geschreven door Dimitri Verhulst. En dit kun je aanstaande zondag gebruiken als treinkaartje door geheel Nederland. Ik waarschuw alvast voor drukte in de trein. Meer hierover kun je hier lezen.

Daarnaast is er het boekenweek-essay van Pieter Steinz wat verkrijgbaar is voor €2,50 en ook hierover kun je meer lezen hier.

En wat is er nou leuker dan naar de boekhandel te gaan tijdens de boekenweek en je opgespaarde boekenbonnen te verzilveren. Dat is dus wat ik deed de afgelopen dagen.

Wat een Waanzin… het is Te gek voor woorden

Het begon al op vrijdag dat ik naar de boekhandel ging om een boek te kopen waarvan de auteur op zaterdag langs zou komen om te signeren. Maar omdat ik verhinderd was om daar zelf bij aanwezig te zijn liet ik het boek op vrijdag achter na betaling zodat het alsnog gesigneerd kon worden. En dinsdag ging ik het ophalen en was ik een gelukkige boekennerd.

Ik kocht De man die haast had van Jan Vantoortelboom.

boek1

En aangezien ik nog steeds wat boekenbonnen achter de hand had ging ik nog even naar de andere boekhandel in mijn woonplaats. Daar kwam afgelopen maandag Dimitri Verhulst langs om te signeren. Ook nu was ik verhinderd maar dankzij Manda (eigenaar boekhandel) die een oproep via twitter had gedaan dat ze eventueel een boekenweekgeschenk voor je kon laten signeren zolang je in de loop van de week maar wat kwam kopen kwam ik toch in het bezit van een gesigneerde versie.

Ik kocht daar de volgende boeken:

Waanzin in de wereldliteratuur ~ Pieter Steinz

Het leven, maar dan beter ~ Anna Gavalda

Stadium IV ~ Sander Kollaard

IJstweeling ~ S.K. Tremayne

En ik kreeg daar dus mijn gesigneerde boekenweekgeschenk De zomer hou je ook niet tegen ~ Dimitri Verhulst  gratis bij.

boek2

Geheel tevreden met mijn nieuwe aanwinsten verliet ik de boekhandel. Ik hoefde maar €9,- bij te betalen. Voorlopig weer genoeg aangeschaft…

Nu eerst maar eens lezen maar ja in welke zal ik beginnen?

7 gedachtes over “Boekenweek 2015

  1. Wauw! lekker bezig 😉 ik zou zeggen de ijstweeling want daar ben ik nieuwsgierig naar… twee boeken die je gekocht hebt, heb ik al gelezen en die zijn ook prima om mee te beginnen

  2. Ik was een boek gaan kopen in de hoop en met de gedachte dat ik er het boekje van Dimitri Verhulst zou bij krijgen maar jammer genoeg niet zo 😦
    Wel leuk dat jij een gesigneerd exemplaar hebt en zoveel andere mooie boeken gekocht hebt! 🙂

Geef een reactie

