Voetbalvrouwen – Linda van Rijn

Standaard

voetbalvrouwen

Samenvatting:

DKS, de voetbalclub waar getalenteerd middenvelder Richard Jongsma speelt sinds lange tijd is onlangs gepromoveerd naar de eerste divisie. Hierdoor moet er veel getraind worden en dit was voor Richard niet meer te combineren met zijn HBO-studie sportmanagment en hier is hij dan ook mee gestopt. Nu is voetbal niet meer alleen een hobby maar ook een betaalde baan voor hem.

Tijdens de winterstop gaat Richard met zijn ploeg op trainingskamp naar Las Palmas, Gran Canaria. En de vrouwen/ vriendinnen van de spelers mogen dit keer ook mee. Sommige gedragen zich als wereldbekende ‘voetbalvrouw’ en dat is iets waar Michelle Veenstra, Richards vriendin een hekel aan heeft. Zij neemt dan ook haar studieboeken mee om zich geen moment te hoeven vervelen in de tijd dat Richard aan het trainen is.

Door een noodlottig ongeval neemt de “vakantie” voor Michelle en Richard een nare wending. Maar Michelle vertrouwd het zaakje niet en gaat op onderzoek uit. Na wat speurwerk komt er iets naar boven wat alles in een ander daglicht stelt.

Wat dit is en wat de gevolgen zijn voor Richard en Michelle lees je zelf in Voetbalvrouwen.

Mijn mening:

Voetbalvrouwen bestaat uit 9 hoofdstukken die vlot en goed leesbaar geschreven zijn. Ik ben geen moeilijke woorden tegen gekomen.

Ik las de tweede druk die ik geleend heb uit de bieb maar daar kwam ik toch nog wat fouten in die soms storend waren en dan springt deze eruit op bladzijde 30: “Weet je dat ik weleens heb gehoord dat die brace-positie er alleen maar voor zorgt dat je bij een crash zo snel en pijnlijk mogelijk doodgaat?”   Hier zullen ze toch wel pijnloos bedoelen? Eerlijk is eerlijk ik maak ook fouten en dan zullen het voornamelijk d/t fouten zijn maar dit zijn dingen die naar mijn mening toch ondervangen hadden kunnen worden door gedegen correctiewerk. Uiteindelijk lees je de zin nogmaals en weet je wat ze bedoelen. Een foutje is menselijk zullen we maar zeggen 🙂

Echt veel diepgang zit er niet in het verhaal. En heel spannend was het ook niet wat je toch bij een thriller wel mag verwachten. Er zit maar één spannend stukje voor mij in (blz 135 t/m 142) en zodra dat geweest is loopt het verhaal eigenlijk gelijk af en is het boek uit.

Al met al een lekker tussendoor leesboek wat je in een paar uurtjes zo uitleest.

Dit is boek 5 van 40 voor mijn ‘Ik lees Nederlands‘ uitdaging in 2015.

De foto van de boekkaft komt van de website van de uitgever.

Schrijver:

Linda van Rijn (1974) heeft na haar studie Literatuurwetenschappen gewerkt in de reisbranche. Haar debuut Last Minute verscheen in juli 2011. Linda schrijft ook onder het pseudoniem Sandrine Jolie.

Titel: Voetbalvrouwen

Schrijver: Linda van Rijn

Uitgever: Marmer

Uitgave: Paperback

ISBN: 9789460681530

Verschenen: maart 2014

Aantal Pagina’s: 150

Genre: Literaire Thriller

Geef een reactie

