Gedichtendag, de start van de Poëzieweek die ik combineer met de Nationale Voorleesdagen…

Standaard

Gedichtendag, de laatste donderdag van januari opent sinds 2013 de Poëzieweek. En dat is dus vandaag. Gedichtendag is hét poëziefeest van Nederland en Vlaanderen.

De Poëzieweek vindt dit jaar plaats van 29 januari t/m 4 februari. Er vinden allerlei activiteiten plaats in het gehele land, voor een overzicht klik je hier.Als je tijdens de Poëzieweek voor ten minste 12 euro 50 aan poëzie koopt ontvang je in de boekwinkel het Poëziegeschenk

In januari worden traditiegetrouw ook altijd de Nationale Voorleesdagen gehouden, dit jaar van 21 t/m 31 januari. De voorleesdagen worden gehouden voor de kinderen van 0 tot ongeveer 12 jaar.

Want voorlezen aan kinderen stimuleert de kinderen in hun taalontwikkeling, is een rustmoment op een drukke dag maar bovenal is het gezellig een moment tussen voorlezer en kind.

Voor meer informatie omtrent de Nationale Voorleesdagen kijk je hier. {klik}

Mijn gecombineerde tips van de dag:

jij bent de liefsteJij bent de liefste, een kleurrijk en poëtisch voorlees- en kijkboek voor kinderen. Geschreven door Hans & Monique Hagen, en prachtig geïllustreerd door Marit Törnqvist.

Uitgever Querido  {klik}

~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik blijf altijd bij jeIk blijf altijd bij je,
de muzikale verzen van Sjoerd Kuyper in combinatie met illustraties van Marit Törnqvist roepen een mysterieuze, sprookjesachtige wereld op.

 Uitgever Querido {klik}

Weten jullie nog leuke tips voor deze combinatie?

Ik wens je veel voorleesplezier tijdens de Poëzieweek en alle dagen erna!

De foto’s van de kaften komen van de website van uitgeverij Querido.

4 gedachtes over “Gedichtendag, de start van de Poëzieweek die ik combineer met de Nationale Voorleesdagen…

  1. jannietr

    Theo Olthuis Een lampje voor de nacht. En In je hoofd kan alles, ik dacht van dezelfde auteur. Mijn kleindochter was er dol op en sloeg zelf ook aan het dichten.

  2. Bedankt oor de tips Christina. Voorlezen vind ik steeds leuker worden, juist omdat ik merk dat hij ook steeds meer écht luistert en kijkt naar de blaadjes ipv dat hij ze opeet 😉

Geef een reactie

