#IkLeesEngels

Standaard

In augustus beloofde ik Paulien van Met mijn neus ineen boek om mee te doen aan haar uitdaging #IkLeesEngels 

Door tijdgebrek en verplichtingen jegens uitgeverijen ben ik er niet aan toe gekomen en zal het ook zeker nog een week (of twee) duren voordat ik wel zover ben. Ik baal er wel een beetje van dus ik bedacht een tussenoplossing. Mijn echte #IkLeesEngels uitdaging volbreng ik volgende maand. Voor nu moeten jullie het doen met:

The Ultimate Teddy Bear Book

In dit boek komt de geschiedenis van de teddybeer aan de orde.

Hoe komt de de teddybeer aan zijn naam, wanneer is hij geboren en waar bestaat hij uit? De antwoorden op deze vragen staan allemaal in dit boek. Je leest tevens over de verschillende periodes en de veranderingen waaraan de teddybeer onderhevig is.

teddy1 20141030_150746 20141030_150816 20141030_150854

Allerlei merken teddyberen komen voorbij, echte designer teddyberen tot  “eenheidsworst”  teddyberen. Winnie the Pooh komt langs maar ook Paddington.

Een Engels boek met een knipoog maar als verwoed EX-teddybeer-verzamelaar kon ik dit boek 20 jaar geleden niet weerstaan in de Amerikaanse bookstore waar ik toen was.

Volgende maand alsnog mijn echte uitdaging van #IkLeesEngels dus ik zou zeggen:

Stay Tuned.

3 gedachtes over “#IkLeesEngels

Geef een reactie

