Augustus 2014

Standaard

Augustus 2014 duurt nog een paar dagen maar toch alvast een overzicht want met nog een kinderverjaardag en een restje vakantie voor de boeg zal er niet veel meer veranderen in mijn boekenhoekje deze maand 😉

Ik was eerder deze maand al in de Haarlemse Boekhandel De Vries ( klik ) maar onlangs was ik ook in Berlijn (Duitsland) voor 5 dagen. Daar heb ik kilometers per dag gelopen, veel cultuur opgesnoven en het een en ander gelezen maar bovenal bezocht ik de grootste en bovendien de ruim gesorteerde boekhandel Dussmann das Kulturkaufhaus ( klik ). Je kunt hun vinden aan de Friedrichstrasse nr. 90

Berlijn1    Berlijn 2

Bij binnenkomst werd ik al gelijk overvallen door een gelukzalig gevoel, wat een ruimte en wat een lichtinval en wat een assortiment dacht ik gelijk.

Berlijn3    Berlijn4

Ik struinde de diverse afdelingen af en voelde mij echt een klein kind in een snoepwinkel… Er was maar één ding dat mij weerhield daadwerkelijk iets te kopen en dat is dat mijn Duits beroerd is…. Haha ben je in het walhalla op boekengebied kun je niets lezen. Mijn liefde gaat ver maar Duitstalige boeken hoef ik niet in mijn collectie.

Een uitgebreide collectie fotografieboeken deed mijn hart nog eens harder kloppen dan noodzakelijk en ik dacht alleen maar aan de beperkte hoeveelheid kilo’s die ik mee mocht nemen in het vliegtuig dus ik hield mezelf in.

Berlijn5    Berlijn7

Ik ontdekte een kleine instore boekhandel met enkel Engelstalige boeken en leuke zitjes om boeken door te bladeren of om even op adem te komen.

Berlijn8    Berlijn9

In de boekhandel herbergt zich ook nog een gezellig “eetcafe” met de heerlijkste huisgemaakte brownie en verse koffie.

Berlijn10   Berlijn11

Ik keek nog even bij de bestseller afdeling en ging met een tevreden gevoel weer richting het hotel. Mocht jij nog eens in Berlijn zijn dan raad ik je aan eens naar binnen te gaan en een kijkje te nemen bij deze boekhandel. En dan ben ik benieuwd of jij net als ik je hand op je knip kunt houden of niet.

Berlijn13    Berlijn14

 

En omdat een groot deel van Augustus mijn vakantieperiode is heb ik wel gelezen maar voornamelijk zonder notitieboekje. Weinig recensies dus deze maand.

maandoverzicht Mijn gelezen lijstje voor deze maand tot nu toe:

* De kleine blonde dood – Boudewijn Buch ( klik ),  in het kader van #AugustusKlassiekeLiteratuurMaand georganiseerd door collega boekenblogger Sandra ( klik )

* Incendio – Tess Gerritsen     ( klik )

* Rafaël – Christine Otten    ( klik )

* Zoete Inval – Elsbeth Witt

* De Naakte Waarheid – Jan Heemskerk & Saskia Noort

* Berlijn in Kaart

* De schok van de val – Nathan Filer

* De Camping – Karin Kuiper

* Zac & Mia – A.J. Betts

 

Ik was het meest onder de indruk van het boek “Rafaël” en daarna maakte “De schok van de val” wel het een en ander los in mij.Van “Zac & Mia” heb ik nog te weinig gelezen om een oordeel over te geven.

Zijn er boeken in dit lijstje die jij ook al gelezen hebt of waar je benieuwd naar bent?

 

 

 

4 gedachtes over “Augustus 2014

Geef een reactie

