Nieuwe update, wat kocht ik tot nu toe…

Standaard

Woensdag was ik in Haarlem en bezocht mijn favoriete boekhandel aldaar, H de Vries Boeken. Je kunt hun vinden aan de Gedempte Oude Gracht 27. Een ruim gesorteerde boekhandel met voor ieder wat wils en dus ook voor mij.

boekhandel

Het restant van mijn verjaardagscadeau (boekenbon en vvv-bonnen)  brandde namelijk behoorlijk in mijn portemonnee. En dus ging ik weer eens langs al die uitgestelde tafels en kasten, vol met al die boeken die schreeuwen “Koop mij, koop mij”

Mijn uiteindelijke keus viel op de volgende twee boeken:

boeken

Ik kocht Birk van Jaap Robben omdat ik daar veel positiefs over hoor en het mij reuze nieuwsgierig maakt. En daarbij koos ik ook voor Hemelen van Marion Pauw juist omdat daar de meningen wat over verschillen en ik natuurlijk graag zelf een eindoordeel wil vellen.

Ik liep nog een rondje door Haarlem en stuitte onderweg op De Nieuwe Kerk, een imposant gebouw midden in de stad.

nieuwe kerk haarlem              nieuwe kerk haarlem1           licht

Omdat de kerk open was voor bezoekers ging ik nog even naar binnen en brandde een kaarsje voor iedereen die het nodig heeft. Boven de offerkaarsje hing een mooi stuk tekst.

Buiten liep ik nog tegen een leuk stukje #streetart op en daarmee sloot ik mijn middagje Haarlem positief gestemd af.

streetart

En hebben jullie een favoriete boekhandel waar jullie graag komen?

 

 

3 gedachtes over “Nieuwe update, wat kocht ik tot nu toe…

  1. Voetje

    Ik heb “Hemelen” van Marion Pauw gewonnen. IK ben ook nieuwsgierig geworden doordat ik er al zoveel verschillende meningen over heb gelezen.

  2. Ooo, ‘Birk’ is echt een juweel, echt goed!
    En ik werk bij boekhandel Kooyker in Leiden, dus die winkel kan ik je van harte aanbevelen. Wees welkom!

Geef een reactie

