Soixante Neuf – Sandrine Jolie

Standaard

Soixante Neuf

Titel: Soixante Neuf

Schrijver: Sandrine Jolie

Uitgever: Marmer

Uitgave: Paperback

ISBN: 9789460686900

Verschenen: Augustus 2013

Aantal pagina’s: 236

Genre: Thriller

Schrijver:

Sandrine Jolie is het pseudoniem van de vakantiethriller schrijver Linda van Rijn (1974)

Soixante Neuf is het eerste deel in de G-serie, een reeks thrillers waarin misdaad en erotiek worden gecombineerd en dus het debuut van Sandrine.

Samenvatting:

Sanne Romeijn, undercoveragente, geniet van een vakantie wanneer ze plots wordt teruggeroepen door Rudi, haar baas. Ze hebben haar nodig voor een nieuw project. Sanne weet niet zeker of ze er al toe is na de mislukte actie voordat ze vertrokken is. Maar Rudi weet haar vrij snel te overtuigen dat zij de geknipte persoon is voor dit project.

Sanne gaat aan de slag als luxe callgirl Sandy G in een exclusieve club genaamd “Soixante Neuf” waar in twee weken tijd al twee merkwaardige moorden zijn gepleegd. Zij krijgt als opdracht te infiltreren om zo te voorkomen dat er nog meer moorden worden gepleegd.

Sandy blijkt als nieuw meisje zeer gewild te zijn bij de mannelijke bezoekers van de club. Al vanaf dag 1 heeft ze het druk met het onderhouden van de aanwezige klanten. Haar collega’s kunnen dat niet allemaal waarderen want zo is er voor hun natuurlijk minder werk. Minder werk is minder inkomsten. Sanne kan niet voorkomen dat er nog twee moorden worden gepleegd en dat brengt haar twijfel weer terug.

Ze wilde de beste zijn. Falen was geen optie.

Komt de moordenaar van buiten de club of moeten we toch iemand van binnenuit verdenken? Na de laatste moord is er nogal wat onrust ontstaan onder de meiden want wie kan hun veiligheid nog garanderen op deze manier? Zou het lukken de moordenaar te ontmaskeren voordat er nog een nieuw slachtoffer valt?

Mijn menig:

Het boek is aangeprezen als thriller met erotische tint. Ik kan het geen thriller met ingewikkeld plot noemen ondanks dat ik op het eind toch verrast werd door wie de dader was, maar dat komt denk ik meer door het afgeraffelde eind.

Erotisch vond ik het ook niet, er komt wel veel seks in voor maar met een club en callgirls als setting lijkt mij dit onoverkomelijk. De seks die beschreven is kan voor sommige mensen misschien te expliciet zijn maar ik kan het geen erotiek noemen.

Het verbaasde mij dat Sanne zich zo snel liet overhalen om als callgirl aan de slag te gaan. Het lijkt me dat ook al hoort dit bij de mogelijkheden die een undercoveragente tegen kan komen zij toch bij dit soort voorstellen wat meer protest aantekent als haar baas met zo’n voorstel komt.

Ik heb het boek in een aantal uur uitgelezen want het leest gemakkelijk weg door het makkelijk toegankelijke taalgebruik. Een boek dat zich prima leent als tussendoortje voor de zwaardere kost.

Ik wil Uitgeverij Marmer danken voor het beschikbaar stellen van dit boek wat ik kreeg toegestuurd als deelneemster van het lezerspanel rond deze serie. Komende weken kun je dus nog meer recensies verwachten uit deze serie.

4 gedachtes over “Soixante Neuf – Sandrine Jolie

  1. Conny

    Heb “undercover’ gelezen en had daarover hetzelfde gevoel als jij over dit boek….
    De boeken die ze schrijft als Linda van Rijn vind ik een stuk beter dus hoopte ik dat andere delen uit deze serie ook wat meer diepgang zouden hebben

Geef een reactie

