Dansen in de Hemel – Michael Pilarczyk

Standaard

Dansen in de Hemel

Titel: Dansen in de Hemel

Schrijver: Michael Pilarczyk

Uitgever: Invictus Publishing

Uitgave: Paperback

ISBN: 9789079679201

Verschenen: Mei 2014

Aantal Pagina’s: 248

 

Achterflap:

Mishka Kamadev is een romanticus met een te groot verlangen naar passie, roem en rijkdom. Voor de buitenwereld leidt hij een glamourbestaan, maar zijn innerlijk raakt verscheurd. Het ene moment is hij The God of House Music in het nachtleven, het andere moment is hij verzorger van zijn ongeneeslijk zieke vrouw. Mishka zoekt vergetelheid in drank en pillen, stort zich in een affaire met de hartsvriendin van zijn vrouw, en op de beurs verliest hij zijn fortuin. En dan overvalt zijn oude jeugdliefde hem een verbijsterende mededeling. Hoe legt hij alles uit aan zijn stervende vrouw?

Dansen in de Hemel is het aangrijpende verhaal over twee mensen die worstelen met liefde en dood in een decor van glamour, geldwolven en grootheidswaan. Een actuele roman over verlangen, geld, geluk en echte liefde.

Schrijver:

Michael Pilarczyk (1969) is spreker en schrijver. Zijn herkenbare stemgeluid was te horen bij Radio 538 en Veronica. Hij was VJ bij The Music Factory en presenteerde jarenlang programma’s op RTL4. Dansen in de Hemel is zijn debuutroman.

Samenvatting:

Mishka is bekend als “The God of House Music” in het nachtleven en geniet van het leven wat dat hem brengt. Op een dag wordt hij voorgesteld aan Lisa, naar blijkt de liefde van zijn leven want met haar bouwt hij zijn verdere leven op, ook al heeft zij de dodelijke ziekte Cystic Fibrosis.

Samen genieten ze daar waar het kan zolang de gezondheid van Lisa het toelaat. Ze kopen de villa waar Lisa is opgegroeid na het overlijden van Lisa’s vader en reizen vaak naar Ibiza waar Mishka de sterren van de hemel draait in de bekenste disco van het eiland, de Pacha. Lisa’s gezondheid gaat verder achteruit waardoor ze steeds minder met Mishka mee kan. Mishka krijgt ruzie met zijn platenbaas, zijn beleggingen lopen totaal mis en hij staat op de rand van de afgrond. Met nieuwe investeerders richt hij Future Media op maar ook dit loopt uit op een fiasco. Mishka zoekt zijn heil in drank, pillen (uit de voorraad van Lisa) en een affaire. Met jeugdvriend Branco en Isabelle richt hij KAMADEV MUSIC op en omdat de passie voor muziek de drijfveer was en niet geld, groeide KAMADEV MUSIC uit tot een florerend bedrijf. Zijn oude jeugdliefde komt met een verbijsterende mededeling en hoe legt Mishka alles uit aan Lisa?

Echte liefde is onsterfelijk, heb jij me verteld.

Nadat Lisa is overleden neemt Mishka een beslissing die hem dwingt bepaalde keuzes te nemen maar dat doet hij met alle liefde.

Rijkdom is de beloning voor de offers die je brengt, het kost bloed, zweet en tranen en je mag nooit opgeven.

Mijn mening:

Een aangrijpende roman die bestaat uit twee delen. Vlotte schrijfstijl en leest lekker weg. Het lijkt te draaien om seks, drugs en rock & roll maar het gaat om verlangen, geld, geluk en echte liefde. Op bepaalde momenten kon ik Mishka niet uitstaan (affaire terwijl hij thuis een doodzieke vrouw had) en andere momenten slot ik Mishka in mijn hart (romanticus op en top).

Binnen 24 uur had ik het boek verslonden dus voor mij een echte aanrader en na afloop was ik er even stil van. Tot slot nog een citaat wat ik graag wil aanhalen.

Vriendschap is vergankelijk, net als roem en rijkdoem. Als je dat weet en je leeft zonder verwachtingen, kun je niet teleurgesteld worden.

Ik wil Michael Pilarczyk en Invictus Publishing bedanken voor het leesexemplaar wat zij mij toezonden.

2 gedachtes over “Dansen in de Hemel – Michael Pilarczyk

  1. Suzanne

    Door jouw recensie wil ik dit boek gaan lezen! Gaat op de lijst! Doet me wel een beetje denken aan ‘komt een vrouw bij de dokter’.
    Klopt dat?

Geef een reactie

